2Wereldcruise.reismee.nl

Indische Oceaan

Hallo allemaal.

Vandaag even tijd gemaakt voor een verslagje het is 9 maart en we hebben gister de Malediven verlaten. Malediven waren ingepast omdat Seychellen wegens veiligheidsrisico was geschrapt. Een goede vervanging. Veiligheidsrisico; was weer eens de piraten in Somalië, wederom verscherpte maatregelen aan boord maar deze keer geen oefening voor ons gasten.

Even terug naar 26-2 Durban Zuid-Afrika, viel helemaal niet tegen het was de laatste vrijdag van de maand men krijgt dan hun salaris, ik heb nog nooit zo’n drukte bij een Giromaat gezien, het is bloedheet maar ze staan heel rustig te wachten. Hebben met de PeopleMover zelf een tour door de stad gemaakt niet zo heel veel te doen, maar toch een indruk.

Volgende La Reunion, daar liep ons plan om zelf naar de Vulkaan te gaan in de soep omdat we te weinig tijd zouden hebben en het mistig was. Zijn naar een stadje in de buurt gegaan, zag er leuk uit boulevard en zo, tot het strand kwam, zwart zand. Logisch met een vulkaan gebergte. Wel bij een Franse supermarkt, Orangina en ontbijtkoek gekocht J

Mauritius pakte beter uit, wel heel broeierig warm, met een lokale bus naar de botanische tuin in Pamplemousse, heel mooi. Niet zo zeer bloemen als wel prachtige bomen, voornamelijk palmen, en een vijver met de Victoria waterlelie. In de stad nog een lokale markt afgelopen, en een aardig waterfront, waar we heerlijk biertje hebben genomen.

4 zeedagen tot Malediven, prachtig weer dus veel boven op het dek in de zon. Leuke Nederlandse lunch, met haring, erwtensoep, poffertjes, appelflappen, oliebollen en moorkoppen. En maar aan die Amerikanen uitleggen, valt nog niet mee om te vertellen wat een oliebol is. Ook nog een Mongolische BBQ, niks te klagen dus.

In Male met klein bootje 45 minuten varen naar een resort met prachtig wit strand, blauw/groen water 30 graden. Niks mis mee. Gaan nu op India aan 11 en 12 maart Mumbai, en daarna 1 dag Goa, dan richting Maleisië en Singapore.

Hopen dat het met jullie allemaal goed gaat, dat de winter eens ophoudt.

Frank nog gefeliciteerd met je 16e verjaardag.

We melden ons weer,

Liefs en groetjes Cora en Peter