2Wereldcruise.reismee.nl

Vertrek Panama en Costa Rica

Hallo allemaal, hier ons eerste verslag!

We zijn vandaag een week op de Ms Amsterdam van de Holland America Line, we zijn hier niet alleen, met 87 Nederlanders en in totaal 1130 passagiers, net niet volgeboekt.

Na niet direct een prettige reis met dank aan een Nigeriaan die een United kist op wilde blazen zijn we via Philadelphia in Fort Lauderdale aangekomen, vorige week nog 25 graden nu net boven vriespunt, er waait een noordelijke wind en die zakt de hele USA in de “Polar Express” Woensdag wat Amerikaanse boodschappen gedaan en om 1600 ingecheckt op de boot. Sommige weten dat we een niet zo prettige hut hadden toegewezen gekregen, maar die was gelukkig gewijzigd in een mooie grote hut midships wel op het onderste dek, maar ja je kan niet alles hebben. Zaten ook niet aan een echt gezellige tafel met Nederlanders, hebben toen gevraagd om een andere tafel en zitten nu met 2 Duitse stellen, beetje Duits en Engels praten maar niks mis mee. Inmiddels Costa Rica aangedaan, leuke excursie naar het Tropische Regenwoud, het Panama Kanaal doorgevaren, en ’s avonds aangelegd in Panama City, heel leuke stad, met een oud centrum lijkt erg op French Quater in New Orleans. Daar zijn we ’s avonds maar gelijk een biertje gaan drinken. Gister (11 jan.) overdag samen met Ingrid en Jokel (onze Duitse tafelgenoten) met een taxi naar het Panama Kanaal wilden wel eens boten vanaf de kant zien, helaas pindakaas even geen boten. Daarna New Panama, doet een beetje aan New York denken vanaf de hoogte gezien, veel wolkenkrabbers, en daarna de Old town doorgelopen, boodschapjes, heel leuk. Lekker weer beetje kleur gekregen.

Vanavond een party met alle Hollanders

Groetjes Cora en Peter van de MS Amsterdam