2Wereldcruise.reismee.nl

Afgelopen

Hallo allemaal!!!

Vandaag is het 29 april, en ja we zijn op het vaste land. En wel bij Nancy en Tuno onze tafelgenoten van vorig jaar op de Tahitian Princess.

Ik had wel even snel een berichtje gestuurd maar hier dus het officiële laatste verslag.

Kobe Japan, leuke stad beetje rondgelopen in de middag kwamen pas om 15.00 aan.

Volgende dag met de Shinkansen (bullet train) naar Kyoto, dat is de oude hoofdstad, veel oude dingen die aan de keizers en shogun herinneren. Het Golden Pavilion bezocht, prachtig, en daarna Nijo Castle, daar is een grote zaal en de vloer geeft nachtegaal geluiden, dat was een waarschuwing dat er iemand de zaal betrad. In de stad stonden de bloesems ik volle bloei.

Met de gewone trein terug, dat scheelt de helft in tijd en geld! Maandag 12 april Yokohama.

Hier ook aangekomen in de middag dus stad beetje verkend, regende als een gek. Volgende dag met trein naar Tokyo prachtig weer. Trein is maar 25 min. Liepen dus al om 10.00 bij het Keizerlijk Paleis, je weet wel waar de depressieve kroonprinses woont, je snapt het wel hoewel het ter prachtig uitziet is het helemaal ommuurd en ze kan niet even gewoon de stad in. Dat is jammer want op 10 min. Van haar huis is de “Ginza” wij vonden het op 5th Avenue in New York lijken, heel mooie winkels etc. Met de metro naar Asakusa, dat is een tempel complex met een circus aan souvenirwinkeltjes, heel leuk. CherryBlossom ijs gegeten.

En toen was het Fayetjes verjaardag !!!!! Op 15 april Hakodate Japan, heel ander verhaal, is het noordelijke eiland dus al veel kouder, 5 graden natte sneeuw, harde wind. Tour aangeboden van ons Amerikaanse reisbureau.

Leuk beetje hier en daar door de stad, museum. Vesting van uitzichttoren bekeken.

Zeedag en toen Petrovlask dat is Kamchatka Rusland, nou nou nou, je gaat ergens heen met je wereldcruise, waarheen? We weten het nog steeds niet, volgens de captain was het bijzonder mooi weer, zonnig 5graden helder je zag om je heen allemaal bergen en een paar rokende vulkanen. Vervolgens 7 zeedagen, ik had al gemeld dat was heel anders dan 7 zeedagen in warm weer. Ook nog elke dag de klok een uur vooruit ’s middags om 14.00 dus zo’n dag is zo om, dat is dan wel weer fijn, alleen slapen is er voor 0300 niet bij, en word je weer pas om 1030 wakker, dus helemaal van de reutel. Maandag 19 april 2x meegemaakt, hehe.

Wel leuk om te melden, op dag 4 moest er iemand geëvacueerd worden met een helikopter. Sensatie!!! Heli en een c130 van de Amerikaanse kustwacht, was hele dag mooi weer en in de middag ging het sneeuwen werd het ook nog even moeilijk. Wat denk je zit je hier met 700 man, waarvan 680 oude knakkers, is de patiënt de enige passagier onder de 30 men een alcoholvergiftiging!!!! Uiteindelijk in de bewoonde wereld op 25 april Vancouver in de regen, gelukkig klaarde het op. Stanley Park, met Totempols, Robsonstreet, Chinatown, Gastown met Gasclock. Maandag 26 april Seattle, heel leuk wel bewolkt, Pike Market de eerste Starbucks, zo Wen zijn we dan ook geweest, die was ze op ons voor, nu alleen nog Santa Fe!

Gewinkeld en rondgelopen heel relaxed. Daarna 2 dagen om in te pakken, was niet echt moeilijk hebben bijna niks gekocht in tegenstelling tot 3 kwart van de boot die extra koffers moesten kopen, lachen.

Nou vrienden tot zover, we melden ons weer vanaf huis.

Liefs en groetjes Cora en Peter