2Wereldcruise.reismee.nl

Korea

Hallo allemaal,

Het is vandaag 7 april en we gaan zo weg uit Jeju City Zuid-Korea. Een eiland dat bij Korea hoort, en zooooo enerverend! Oh nee toch niet waren hier van 8 tot 13.30. Men ging op excursie naar een grot en een vulkaan. Wij zijn met de shuttle naar de stad gegaan, daar was elke 2e winkel was een golfshop. Nu zijn we wel begonnen met golf maar nog niet zover dat we alleen maar golfshop willen zien, uurtje rondgelopen en terug naar de boot.

Vanaf Honkong wel China gedaan, waar het dan al meteen veel veel kouder was een graadje of 12 Oeps. 2 dagen Shanghai en 2 dagen Xiangang dat is de havenstad van Beijing. Was wel 2 uur van de stad maar we hebben er wat van gemaakt.

Shanghai was hartstikke leuk, hebben de eerste dag rondgelopen, en geshopt onder de grond bij het museum want het regende dat het goot. 2e dag met de Maglev trein heen en weer gaat 431km en je voelt er niks van. Toen naar het hoogste gebouw van de stad kijk je zo op de Pearl Tower neer 474 meter, die vanaf de grond al behoorlijk hoog lijkt. Mooi wegvaren in de duisternis. 2 zeedagen en Beijing. De eerste dag met een taxi naar de Great Wall, heel mooi, was een beetje mistig maar dat maakte het wat mysterieus. Tijdje gelopen en toen 2 uur naar de stad maar toen was het al 17.00 begon al te schemeren en te regenen. Toch ook wel heel leuk. Volgende dag met de shuttle naar Tsjianging dat was dichtbij de haven, maar daar was niks aan. Hebben ook nog Pasen hier gevierd en dat was allemaal leuk gedaan.

Gaan nu op weg naar Japan. Het is moeilijk internetten hier dus je moet misschien wel even wachten op antwoord of een nieuw verslag. Het gaat goed hier ben alleen verkouden en zelfs 2 dagen mijn stem kwijt geweest, heel gek iedereen vond het wel heel stil, dat heb ik wel eerder gehoord J. Al met al gaat het op zijn einde lopen, en dat is dan wel weer goed ook.

PS Vandaag in Kobe, leuke stad prachtig weer 20gr. Morgen naar Kyoto gaat leuk worden, er bloeien prachtige bloesems dus helemaal leuk. Ik heb jullie even snel gemaild want op de boot is geen internet dat mag niet van de Japanse wet en internet cafe’s liggen niet voor het oprapen.

Hoop dat iedereen in goede gezondheid is.