2Wereldcruise.reismee.nl

Nog precies 1 maand

Hallootje,

Het is vandaag 29 maart en precies nog 1 maand te gaan en dan zit het erop voor ons, behalve nog een weekje vrienden bezoeken. Het gaat allemaal goed hier, wordt zo’n beetje thuis.

Na ons verblijf in India, stond Sihanoukville/Cambodja op het programma, van vorig jaar wisten we waar het resort was dus met een tuktuk daar direct heen, heerlijk aan het stand en bij het zwembad, liepen nog een echtpaar tegen het lijf dat vorig jaar met ons op wereldcruise was.

Dagje op zee en Ho Chi Min City/Vietnam, vorig jaar was dat helemaal niks geworden dus nu een tour geboekt naar de Cu Chi tunnels van de Vietnam oorlog. Was 3 uur heen 3 uur terug, maar heel prettig, je ziet wat van de omgeving, krijgt info. Het tunnel complex ook zeer interessant, doe er 4 foto’s bij, kun je zien, hoe klein dat was. Voor de toeristen is er een wat grotere tunnel gemaakt, maar dan nog.

Dagje op zee, Halong Bay/Vietnam. Fantastisch, dat zijn kalksteen rotsen die uit zee op lijken te groeien, niet als bergen of zo, ze eindigen en beginnen steeds vanuit het water. Heel mooi, was ook nog een giga grote grot, met de stalagtieten en zo.

Gister eerste dag Hongkong, met de Star Ferry naar Honkong vasteland, trammetje naar de Peak, terug naar de stad met dubbeldekker naar Stanley langs een weg zoals aan de kust in Zuid Frankrijk, bochten smal, en dan vanuit het bovendek vooraan in de bus, maar wel gaaf. ’s Avonds naar de avondmarkt in Templestreet, best grappig. Biertje bij de locals, en terug naar de boot. De boot ligt bij een mooie Mall dus daar gaan we vandaag heen, en vanmiddag doen we een high tea in het Penninsula Hotel.

Vanuit Hongkong morgen naar Shanghai, en Beijing. Ik probeer vandaar weer verder te vertellen. We hadden in Singapore 400 gasten erbij gekregen en vandaag (Hongkong) gaan er 500 weg. Het schijnt dat er weer 100 terugkomen tot Kobe Japan, al met al wordt het dus leger en leger.

Als altijd hoop ik dat jullie het allemaal goed maken, en genieten van het warmere weer, zoals ik hoorde, inmiddels ook al weer zomertijd!

Liefs en groetjes, Cora en Peter