2Wereldcruise.reismee.nl

Tussendoor

Leven op de ms Amsterdam.

Hallo allemaal, nu eens even een stukje over hoe zoal onze dagen verlopen hier op het schip.

Zoals gezegd hebben we een mooi ruime hut op dek 1 midships. Dit betekent weinig deining dus comfortabel, geen balkon, maar dat hadden we dan ook niet geboekt. Soms gaan dingen dus gewoon goed. Net als vorig jaar hadden we besloten niet, ik herhaal niet met de lift te gaan. Voor Peter is dat bijna dagelijks een strijd met zichzelf, want bijna alle etens activiteiten zijn op dek 9 en dat zijn vanaf dek 1 op de kop af 106 treden. Dus voor het ontbijt, de koffie, de lunch, de thee, en dan nog af en toe even tussendoor als je iets vergeten bent weer 106 treden op en af, oef zwaar he? Het diner is dan weer op dek 4 dus dat gaat wel maar ja dat is maar 1 keer per dag.Het merendeel van de activiteiten, zoals shoppen, sport kijken in het sport café, soort Starbucks, internetcafé, is allemaal op dek 5. Is dus goed te belopen.

Ik sta ’s morgens bijtijds op om naar de fitness te gaan, daarna douchen. Peter is dan ondertussen ook klaar en gaan we ontbijten. Dan een beetje in de zon liggen, is er hier nog niet zo van gekomen omdat we naar Antarctica op weg waren en daar is het natuurlijk niet echt weer om in de zon te liggen, deze tijd gebruikten we dus om wat met deze of gene te praten en koffie te drinken, of om te lezen, computeren what ever. Na de lunch zelfde indeling zo’n beetje, naar een lezing of zelf een boek lezen of af en toe een tukkie.

We moeten om 17.30 aan tafel, en ontmoeten daar onze Duitse tafelgenoten, Gunther en Helga, en Jockel met Ingrid. Heel gezellig we lachen veel en praten inmiddels aardig Duits met af en toe een geweldige verspreking, maar dat moet kunnen. Na de diverse gangen en de koffie verlaten we de diningroom en daar staat een goofje met petermunt, dadels en gember, dat is goed voor de spijsvertering! Nemen we klein handje van en doen dan een ommetje vaak buitenom, en dan naar de show, prima hier aan boord, leuke show, comedy, goochelen en soms een sopraan, maar dat laten we aan ons voorbij gaan. Hier of daar een drankje of naar de hut. We moeten natuurlijk ook wel eens een wasje doen, gaat hier heel ontspannen op elke verdieping een washok met 4 wassers en drogers, de wasmachine kost 2 dollar de drogers zijn gratis. Dit zijn dan dus de zeedagen! Elke dag om 12.45 brengt de captain Olav van der Waard verslag uit van de nautische zaken. Verder zijn de officieren (bijna) allemaal Nederlanders en lopen los over het schip en zijn heel gezellig met informatie, praatje of wat dan ook. ’s Avonds ligt er een programma in de hut met de activiteiten van de volgende dag. Hebben nog niet meegedaan aan: aquarellen, dansen, Spaanse cursus, bridge lessen (kan ik natuurlijk al he Maatje) en wat al niet meer. Hebben wel al een paar keer bij een cursus van Microsoft gezeten en dat is heeeel af en toe iets nieuws, maar dat heb ik allemaal ook niet nodig, maar het zit daar afgeladen vol met oude Amerikanen die nog willen leren computeren, gelukkig heeft die leraar Jeff een engelengeduld. Ik zou hem zo kunnen helpen want dagelijks help ik onze tafelgenoot Jockel en een Belgisch stel die hun hele pc door de war hebben gegooid, het is een Apple dus dat gaat mij ook minder af, maar ze zijn heel blij met mij. Nu tot zover hebben jullie een beetje idee van de doorsnee : Day at Sea. En we mogen ook wel eens van het schip af. Dan gaan we meestal op eigen gelegenheid, na wat studie in de boeken op pad. Soms doen we met een aantal Nederlanders iets samen.

Hoop iedereen is in goede gezondheid, groetjes van ons

Cora en Peter