2Wereldcruise.reismee.nl

Gewonnen

Hallo allemaal,

hier een berichtje van de ms Amsterdam op 18 februari 2010 geland in Namibië. We hebben er net 9 zeedagen op zitten. Ik hoor het je zeggen 9 zeedagen, hoe komen ze om. Zoals sommige al weten van onze vorige reis, die dagen vliegen!!! Even een correctie als we van ons dek naar dek 8 traplopen is dat niet 106 maar 116 treden.

Hier is een extra uitdaging want we hebben 5 uur ingehaald d.w.z. om de dag ging de klok ’s middags om 14.00 uur vooruit naar 15.00. Ja dan snap je het wel zeker, heb je net geluncht, ga je dan 2,5 uur al weer eten. Nee gekheid, je sport, eet, foto’s hebben we allemaal uitgezocht, zodat het volgende album gaan 6 maanden hoeft te duren. Koffie drinken, hier en daar kletsen en inmiddels is het zo mooi weer dat we ’s middags kunnen zonnen. We hebben ook 3 private party’s gehad, een brunch, borrel met alle Nederlanders, en een borrel van ons Amerikaanse reisbureau.

Hier wordt veel aan thema’s gedaan dus zondag 14 februari Valentijn. Dress code was “RED” heel het schip versierd. Prachtig. En we hebben wat gewonnen dat ging zo:

Er stond een pot met chocolaatjes, en je kon van 10.00 tot 20.00 uurraden hoeveel chocolaatjes erin zaten, natuurlijk niet aan gedacht, maar staan we na het eten met een Hollandse vrouw te praten ze heet toevallig ook Cora,en vraagt hebben jullie al een gokje gewaagd, nee dus, nou kan nog net 5 min voor 8 dus wij daar langs staat Peter zo eens te beredeneren en zegt 600, nee zeg ik 555, nou schrijf maar 573 zegt ie, ik heel gehoorzaam vul mijn naam in en 573. Lever dat papiertje in zegt dat meisje nou dat is tenminste een reële gok. Wij met onze Duitse tafelgenoten Gunther en Helga naar de show, en daarna een cocktail in een barretje, toch ook even vanaf het balkon naar het ball kijken, komt de cruise director met de uitslag van de chocolaatjes. Wat denk je zaten er 575 in maar hij had er eentje opgegeten “and the winner is ……….Cora” Groot Swarovski hart heel mooi ingepakt. Werden allerlei foto’s van gemaakt, moest zeggen waar ik vandaan was en hoelang getrouwd en zo, “al onze vrienden”gillen en joelen hartstikke leuk.

Dinsdag 16 februari 2010 was het thema Mardi Gras vanwege het Carnaval in New Orleans. We hebben ook nog een avond “stargazing”gedaan heel leuk komen 2 officieren van de brug en wijzen met een laser sterren en planeten aan, ze doen dan alle deklichten uit. Gaaf.

Vrijdag a.s. 19 februari zijn we uitgenodigd voor een party met de CEO (Chief Executive Officer) Holland America Line de heer Stein Kruse, dus daarover later meer.

Liefs en groetjes Cora en Peter