2Wereldcruise.reismee.nl

Safari

Hallo allemaal, we hebben weer een zeedag en ik realiseerde me dat ik nog niets heb verteld van Buenos Aires, Montevideo, en Namibië.

In Buenos Aires waren we 2 dagen. Eerste dag zondag 7 febr. Viel letterlijk en figuurlijk in het water want het goot, zijn pas tegen de middag in de regen op pad gegaan, eerst naar het winkelcentrum Pacifico, toen was het inmiddels droog dus gelopen naar Plaza de Mayo, waar stadhuis staat, met balkon waarop Evita stond, daarna schildersbuurtje, iets gegeten in Café Tortoni, een van de oudste tango restaurants, de Obelisk op de Ave 19 Mayo, 12 banen breed.

Inmiddels in de zon terug naar de boot. Volgende morgen met een taxi naar begraafplaats waar familie Duarte, waar Evita bij hoort, ligt. Taxi naar La Boca, de geboorteplaats van de tango, en terug naar de stad. Haar laten knippen en nagels gedaan. Was de tweede keer hier maar was nog even aangenaam als 5 jaar geleden.

Dinsdag 9 februari JA!!!! Montevideo Uruguay, konden het allemaal lopend af, waren al om 1015 onderweg. Boulevard, Plaza de Constitution met een antiekmarkt en een geweldige groentemarkt, maar veel lawaai, ze gaan deze buurt grondig opknappen. Beeld van de ontdekker van de stad Rafas(of zo) en een winkelstraat, kortom een teleurstellende stad, je denkt meer als Buenos Aires te vinden, ligt praktisch tegenover elkaar, maar het is veel armer en de spirit van de mensen schijnt ook niet zo bijzonder te zijn. De stranden verder uit de stad zeer de moeite waard zijn. Niet gezien!

Daarna de oversteek. Met als eerste haven Walvisbay Namibië op 18 febr. Stadje van niks, maar met een taxi naar Swakopsmund, door de Duitsers gesticht, mooi schoon fris, Konditorei met Duits brood en gebak, grappig, beetje rondgelopen.

19 februari Luderitz. Nog kleiner met een taxi, naar een Ghost stadje Kolmanskop, hier was een verlaten diamantmijn, met een nederzetting eromheen, helemaal onder gestoven door het zand, maar je kon nog goed zien hoe de “hogere”bazen van de mijn er leefden/woonden. Hoe het werkvolk leefde is niet duidelijk geworden. ’s Avonds bijzondere party uit naam van Stein Kruse de CEO, hij vertelde over de plannen van Holland America Line, en hun sponsoring bij de Wereldkampioenschappen voetbal in Zuid-Afrika, en meer van die ongein. De wijn etc. waren die avond op zijn rekening.

20 februari dag at Sea, en ’s avonds een Safari BBQ, men heeft de hele dag de zwembad area omgebouwd tot een Safari tafereel, heel erg mooi, en vanaf 17.00 uur was er een braai met allerlei soorten vlees uit deze regio, noem buffel, springbok, en nog meer, hebben er niet aan mee gedaan, alleen wat kazen als dessert. Ook vandaag vrij drinken, deze party was ter ere van de gasten die “repeaters”zijn, dus wij allemaal maar er zijn er die 9 wereldcruises hebben gedaan, vorig jaar zei ik nog hoe kan het, nu vind ik het al normaal, maar dit is wel onze laatste!!!

Als altijd hopen wij dat met jullie alles in orde is.

Liefs en groetjes Cora en Peter