2Wereldcruise.reismee.nl

Singapore

Hallo allemaal, zit nu in de stromende regen in Singapore en het is 20 maart.
Ik had een verhaaltje gemaakt, maar helaas niet op de usb-stick gezet dus nu maar even in telegram stijl.

Na de prachtige Malediven zijn we naar Mumbai gevaren, daar 2 dagen. Eerste dag een stadstour langs Dhoby Ghat, dat is een wasplaats waar mannen de was doen voor particulieren die geen machine hebben. Inmiddels gaat het wat beter dus wassen ze nog alleen voor instellingen. Naar het Ghandi museum, Victoria Station, Gateway to India, en Taj Mahal hotel.

Het lijkt in de stads iets minder slecht dan vorig jaar, maar ach dat kun je natuurlijk niet zo zien als toerist. De 2e dag op de boot gebleven.

Volgende dag Goa, dat is zuidelijker en een strand bestemming. Naar een resort gegaan, heerlijk gezwommen in de zee, hoewel die tamelijk wild was, en ook in het zwembad, biertje, heel fijn allemaal.

Toen 4 zeedagen, Kuala Lumpur daar waren we vorig jaar en vonden het heel mooi. Het schip ligt in de haven ruim een uur van de stad, en het verkeer is een chaos, dus lekker op de boot.

Nachtje varen Singapore, gister Hop on hop off bus, af en toe een giga regenbui. Leuke schone stad, ontzettend veel winkelgelegenheden. Orchard Road, Botanische tuin, het Raffles hotel. 's Avonds aan het Harbourfront op een terrasje.

Vanavond vertrekken we naar Cambodja, dan zeedag Vietnam 2 bestemmingen Ho Chi Min city waar we een toer naar de Chi Chi tunnels doen, en Halong bay in het noorden doen we een 'cruise'. Dan 2 dagen Honkong dat is volgende week zondag de 29ste, er gaan daar heel veel mensen van boord, en blijven alleen de 'harde kern van wereldcruisers' over.
Hopen dat iedereen goed en gezond is, hier geen problemen.

Liefs en groetjes,
Cora en Peter